گزارش عملکرد روابط عمومی اداره کل امور خوابگاهها در سال ۱۴۰۱
ادارۀ کل امور خوابگاههای دانشگاه تهران افزون بر سیاستگذاری و برنامهریزی در حوزۀ خوابگاههای دانشجویی دانشگاه، امور اسکان و پذیرش دانشجویان واجد شرایط اسکان در خوابگاهها، ارائه خدمات تغذیه، ایاب و ذهاب و همچنین تجهیزات لازم برای ساختمانهای خوابگاهی، پشتیبانی امور نظافت، تأسیسات، رسیدگی به امور ساختمانها، تعمیرات و نگهداری فضای سبز خوابگاهی را بهصورت شبانهروزی بر عهده دارد. افزون بر این موارد، با توجه به اینکه دانشجویان بیش از ۶۰ درصد زمان خود را در خوابگاهها میگذارنند، برنامههای فرهنگی و اجتماعی متعددی با محوریت توسعۀ فردی و اجتماعی و آمادهسازی دانشجویان برای ورود به جامعه و کسب و کار برنامهریزی و اجرا شد. بیش از ۱۰۰۰۰ تن دانشجو (بیش از ۲۰ درصد دانشجویان دانشگاه) در بیش از ۶۰ ساختمان خوابگاهی در خوابگاههای واقع در شهر تهران حضور دارند و ادارۀ کل امور خوابگاهها تلاش میکند تا افزون بر پشتیبانی و حل مشکلات مربوط به ابنیه و تأسیسات خوابگاهها، ضمن تأمین تجهیزات لازم برای اتاقهای دانشجویی و محوطههای مشاع خوابگاهی و فراهم ساختن محیط مناسب زیست دانشجویان، نسبت به ارائۀ خدمات رفاهی و فرهنگی مناسب به این عزیزان اقدام کند. با تمهیدات اندیشیده شده در سال ۱۴۰۱، تلاش همکاران ادارۀ کل امور خوابگاهها و همکاری تمام واحدهای دانشگاه امور مختلف اجرایی در حوزۀ خوابگاهها علیرغم محدودیتهای نیروی انسانی و کمبود منابع مالی در حد قابل قبولی انجام شد که در گزارش پیش رو مهمترین فعالیتهای انجام شده در سال ۱۴۰۱ آورده شده است. از آنجا که در سال ۱۴۰۰ بهدلیل محدودیتهای کرونایی تعداد دانشجویان ساکن در خوبگاهها فقط محدود به دانشجویانی بود که بهدلیل رساله و پایاننامه حضور آنها ضرورت داشت و عمدۀ ساختمانهای خوابگاهی در سال گذشته تعطیل بود، از اینرو بهدلیل تفاوت زیاد شرایط، مقایسۀ عملکرد سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به هم منطقی بهنظر نمیرسد، از اینرو در گزارش اجمالی پیوست شده فقط عملکرد روابط عمومی ادارۀ کل امور خوابگاههای دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۱ ارائه شده است. بیشک این گزارش نمونهی کوچکی از تلاش صادقانه و شبانهروزی مسئولین، کارکنان و بهویژه نیروهای پرتلاش خدمات، تأسیسات و سایر بخشهای مجموعه گرانقدر اداره کل امور خوابگاههای دانشگاه تهران است که به صورت عمومی منتشر میشود.
نظر شما :